Абарона правоў спажыўцоў і агульныя ўмовы

Прадпрымальнікі, якія прадаюць прадукцыю альбо прадастаўляюць паслугі, часта выкарыстоўваюць агульныя ўмовы, каб рэгуляваць адносіны з атрымальнікам тавару ці паслугі. Калі атрымальнікам з'яўляецца спажывец, ён карыстаецца абаронай спажыўцоў. Абарона спажыўцоў створана для абароны «слабога» спажыўца ад «моцнага» прадпрымальніка. Для таго, каб вызначыць, ці атрымлівае абанент абарона спажыўцоў, спачатку трэба вызначыць, што такое спажывец. Спажывец - гэта фізічная асоба, якая не займаецца свабоднай прафесіяй або бізнесам, альбо фізічная асоба, якая дзейнічае па-за межамі сваёй дзейнасці або прафесійнай дзейнасці. Карацей кажучы, спажывец - гэта той, хто набывае тавар ці паслугу ў некамэрцыйных, асабістых мэтах.

Абарона правоў спажыўцоў у сувязі з агульнымі ўмовамі азначае, што прадпрымальнікі не могуць проста ўключыць усё ў свае агульныя ўмовы. Калі дадзенае палажэнне з'яўляецца неапраўдана цяжкім, гэтае палажэнне не распаўсюджваецца на спажыўца. У грамадзянскі кодэкс Нідэрландаў уключаны так званы чорна-шэры спіс. Чорны спіс утрымлівае палажэнні, якія заўсёды лічацца неапраўдана цяжкімі, шэры спіс змяшчае палажэнні, якія звычайна (як мяркуецца) з'яўляюцца неапраўдана цяжкімі. У выпадку палажэння з шэрага спісу кампанія павінна прадэманстраваць, што дадзенае палажэнне з'яўляецца разумным. Хоць заўсёды рэкамендуецца ўважліва чытаць агульныя ўмовы, спажывец таксама абаронены ад неабгрунтаваных палажэнняў галандскага закона.

доля