UBO-рэестр: страх перад кожным UBO?

1. Увядзенне

20 мая 2015 года Еўрапейскі парламент прыняў Чацвёртую Дырэктыву па барацьбе з адмываннем грошай. На падставе гэтай Дырэктывы кожная дзяржава-член абавязана стварыць рэестр UBO. Усе рэгістрацыі UBO кампаніі павінны быць уключаны ў рэестр. У якасці UBO будзе кваліфікавана кожная фізічная асоба, якая прама ці ўскосна мае больш за 25% (долі) долі кампаніі, не з'яўляецца кампаніяй, якая каціруецца на фондавым рынку. У выпадку адмовы стварыць UBO (s), апошнім варыянтам можа стаць разгляд фізічнай асобы з вышэйшага кіраўніка персаналу кампаніі. У Нідэрландах рэестр UBO павінен быць уключаны да 26 чэрвеня 2017 года. Мяркуецца, што рэестр прынясе шмат наступстваў для галандскага і еўрапейскага бізнес-клімату. Калі чалавек не хоча быць непрыемна здзіўлены, выразная выява маючых адбыцца змяненняў будзе важнай. Такім чынам, у гэтым артыкуле будзе зроблена спроба ўдакладніць паняцце рэестра UBO, прааналізаваўшы яго характарыстыкі і наступствы.

2. Еўрапейская канцэпцыя

Чацвёртая Дырэктыва па барацьбе з адмываннем грошай - прадукт еўрапейскага вытворчасці. Ідэя ўвядзення гэтай Дырэктывы заключаецца ў тым, што Еўропа хоча перашкодзіць адмывальнікам грошай і фінансістам тэрарызму выкарыстоўваць існуючы свабодны рух капіталу і свабоду прадастаўлення фінансавых паслуг у сваіх злачынных мэтах. У адпаведнасці з гэтым з'яўляецца жаданне ўстанавіць асобу ўсіх прадстаўнікоў UBO, якія з'яўляюцца асобамі, якія валодаюць значным аўтарытэтам. Рэестр UBO з'яўляецца толькі часткай зменаў, унесеных Чацвёртай дырэктывай па барацьбе з адмываннем грошай у дасягненні сваёй мэты.

Як ужо згадвалася, Дырэктыва павінна быць рэалізавана да 26 чэрвеня 2017 года. Што тычыцца рэестра UBO, Дырэктыва вызначае дакладныя рамкі. Дырэктыва абавязвае краіны-члены ўключыць у сферу заканадаўства як мага больш юрыдычных асоб. Згодна з Дырэктывай, тры тыпы органаў павінны мець доступ да дадзеных UBO у любым выпадку: кампетэнтныя органы (у тым ліку кантралюючыя органы) і ўсе падраздзяленні фінансавай разведкі, абавязаныя органы (у тым ліку фінансавыя ўстановы, крэдытныя ўстановы, рэвізоры, натарыусы, брокеры і пастаўшчыкі азартных гульняў) і ўсе асобы ці арганізацыі, якія могуць праявіць законны інтарэс. Аднак краіны-члены могуць выбраць цалкам публічны рэестр. Тэрмін "кампетэнтныя органы" у Дырэктыве дадаткова не тлумачыцца. Па гэтай прычыне Еўракамісія папрасіла растлумачыць прапанаваныя ёй папраўкі ў Дырэктыву ад 5 ліпеня 2016 года.

Мінімальная колькасць інфармацыі, якая павінна быць уключана ў рэестр, заключаецца ў наступным: поўнае імя, месяц нараджэння, год нараджэння, грамадзянства, краіна пражывання, а таксама характар ​​і ступень эканамічных інтарэсаў УБА. Акрамя таго, вызначэнне тэрміна "UBO" вельмі шырокае. Тэрмін не ўключае толькі прамы кантроль (на аснове ўласнасці) 25% і больш, але і магчымы ўскосны кантроль больш за 25%. Ускоснае кіраванне азначае кантроль любым іншым спосабам, чым праз уласнасць. Гэты кантроль можа быць заснаваны на крытэрыях кантролю ў акцыянерных пагадненнях, здольнасці аказваць далёка ідучы ўплыў на кампанію або на здольнасці, напрыклад, прызначаць дырэктараў.

3. Рэестр у Нідэрландах

Галандская аснова для ўкаранення заканадаўства аб рэестры UBO шмат у чым выкладзена ў лісце да міністра Дыйселблём ад 10 лютага 2016 г. Што тычыцца юрыдычных асоб, якія распаўсюджваюцца на патрабаванне рэгістрацыі, ліст паказвае, што практычна ні адзін з існуючых галандскіх відаў юрыдычныя асобы застануцца некранутымі, за выключэннем індывідуальнага прадпрымальніцтва і ўсіх дзяржаўных арганізацый. Выключаныя таксама пералічаныя кампаніі. У адрозненне ад трох катэгорый асоб і органаў, якія маюць права праводзіць праверку інфармацыі ў рэестры, абранай на еўрапейскім узроўні, Нідэрланды выбіраюць дзяржаўны рэестр. Гэта таму, што абмежаваны рэестр цягне недахопы ў плане кошту, мэтазгоднасці і праверкі. Па меры таго, як рэестр будзе адкрытым, будуць убудаваны чатыры меры абароны прыватнасці:

3.1. Кожны карыстальнік інфармацыі будзе зарэгістраваны.

3.2. Доступ да інфармацыі не прадастаўляецца бясплатна.

3.3. Карыстальнікі, акрамя спецыяльна прызначаных органаў улады (органы, у ліку якіх уваходзяць Галандскі банк, Орган фінансавых рынкаў і Упраўленне фінансавага нагляду), і нідэрландскі аддзел фінансавай разведкі атрымаюць доступ толькі да абмежаванага набору дадзеных.

3.4. У выпадку рызыкі выкрадання, вымагальніцтва, гвалту ці запалохвання будзе праводзіцца ацэнка рызыкі ў кожным канкрэтным выпадку, у якой будзе вывучацца пытанне аб магчымасці закрыцця доступу да пэўных дадзеных.

Карыстальнікі, акрамя спецыяльна прызначаных органаў улады і АСМ, могуць атрымліваць доступ толькі да наступнай інфармацыі: імя, месяц нараджэння, грамадзянства, краіна пражывання, а таксама характар ​​і ступень эканамічных інтарэсаў, якія валодаюць выгадным уладальнікам. Гэты мінімум азначае, што не ўсе ўстановы, якія павінны праводзіць абавязковыя даследаванні UBO, могуць атрымаць усю неабходную інфармацыю з рэестра. Ім давядзецца збіраць гэтую інфармацыю самастойна і захоўваць гэтую інфармацыю ў сваёй адміністрацыі.

Улічваючы той факт, што прызначаныя органы і ПФР выконваюць пэўную следча-наглядную ролю, яны атрымаюць доступ да дадатковых звестак: (1) дзень, месца і краіна нараджэння, (2) адрас, (3) нумар службы грамадзян і / замежны падатковы ідэнтыфікацыйны нумар (TIN), (4) характар, нумар, дата і месца выдачы дакумента, па якім была праверана асоба, альбо копія гэтага дакумента, і (5) дакументацыя, якая пацвярджае, чаму чалавек мае статус UBO і памер адпаведнага (эканамічнага) працэнта.

Чакаем, што рэестр будзе кіраваць гандлёва-прамысловай палатай. Дадзеныя паступяць у рэгістр, прадставіўшы інфармацыю кампаніямі і самімі юрыдычнымі асобамі. АБО не можа адмовіць ва ўдзеле ў прадстаўленні гэтай інфармацыі. Акрамя таго, абавязаныя органы таксама будуць у пэўным сэнсе выконваць функцыю прымусовага выканання: яны нясуць адказнасць перадаваць у рэестр усю інфармацыю, якой яны валодаюць, што адрозніваецца ад рэестра. Улады, на якія ўскладзена адказнасць у сферы барацьбы з адмываннем грошай, фінансаваннем тэрарызму і іншымі формамі фінансавых і эканамічных злачынстваў, будуць мець права альбо абавязаны прадстаўляць дадзеныя, якія адрозніваюцца ад рэестра. Пакуль яшчэ не зразумела, хто будзе фармальна адказваць за выкананне задач адносна (правільнага) прадстаўлення дадзеных УБА і хто (магчыма) атрымае права штрафаваць.

4. Сістэма без недахопаў?

Нягледзячы на ​​строгія патрабаванні, заканадаўства УБА не выглядае воданепранікальным ва ўсіх аспектах. Існуе некалькі спосабаў, якія дазваляюць пераканацца, што яны трапяць за межы рэестра UBO.

4.1. Фігура даверу
Можна выбраць дзейнасць праз фігуру трэста. Лічбы даверу падпадаюць пад розныя правілы ў адпаведнасці з дырэктывай. Дырэктыва патрабуе рэестра і для даверных лічбаў. Аднак гэты канкрэтны рэестр не будзе адкрытым для публікі. Такім чынам, ананімнасць асоб, якія стаяць за даверам, застаецца забяспечанай у далейшай ступені. Прыкладамі даверу з'яўляюцца англа-амерыканскія даверы і даверы Курачао. Банайер таксама ведае лічбу, параўнальную з даверам: DPF. Гэта асаблівы тып фонду, які, у адрозненне ад даверу, валодае юрыдычнай асобай. Гэта рэгулюецца заканадаўствам АЭП.

4.2. Перасадка сядзення
У чацвёртай Дырэктыве па барацьбе з адмываннем грошай згадваецца наступнае: «… кампаніі і іншыя юрыдычныя асобы, створаныя на іх тэрыторыі». З гэтага сказа вынікае, што кампаніі, якія знаходзяцца за межамі тэрыторыі дзяржаў-членаў, але ў далейшым перамясцілі сваё месца ў краіну-член, не распаўсюджваюцца ў заканадаўстве. Напрыклад, можна прыдумаць такія папулярныя юрыдычныя канцэпцыі, як "Джэрсі Лтд", BES BV і "Амерыканскі інк". А таксама ДПФ можа прыняць рашэнне перанесці фактычнае месца ў Нідэрланды і працягваць дзейнасць у якасці ДПФ.

5. Будучыя змены?

Пытанне ў тым, ці захоча Еўрасаюз увекавечыць вышэйзгаданыя магчымасці па прадухіленні заканадаўства аб УБА. Аднак у цяперашні час няма канкрэтных прыкметаў таго, што змены ў гэтым пытанні адбудуцца ў бліжэйшай перспектыве. У сваёй прапанове, пададзенай 5 ліпеня, Еўракамісія запатрабавала некалькіх змяненняў у Дырэктыве. Гэта прапанова не ўключала змены, якія тычацца вышэйсказанага. Акрамя таго, пакуль не зразумела, ці будуць рэалізаваныя прапанаваныя змены. Тым не менш, будзе няправільна ўлічваць прапанаваныя змены і магчымасць таго, што ў далейшым будуць унесены іншыя змены. Чатыры асноўныя змены, як прапанавана ў цяперашні час:

5.1. Камісія прапануе зрабіць рэестр цалкам адкрытым. Гэта азначае, што дырэктыва будзе скарэкціравана ў пункце доступу асобных людзей і арганізацый, якія могуць прадэманстраваць законны інтарэс. Калі іх доступ раней мог быць абмежаваны згаданымі раней мінімальнымі дадзенымі, рэестр цяпер будзе цалкам раскрыты і ім.

5.2. Камісія прапануе вызначыць тэрмін "кампетэнтныя органы" наступным чынам: ".. тыя дзяржаўныя органы, якія маюць прызначаныя абавязкі па барацьбе з адмываннем грошай або фінансаваннем тэрарызму, уключаючы падатковыя органы і органы, якія выконваюць функцыі расследавання або пераследу адмывання грошай, звязаных з гэтым прадказальнымі правапарушэннямі. фінансаванне тэрарызму, вышук і канфіскацыя альбо замарожванне і канфіскацыя маёмасці ".

5.3. Камісія просіць большай празрыстасці і лепшай магчымасці ідэнтыфікацыі УБА праз узаемасувязь усіх нацыянальных рэгістраў дзяржаў-членаў.

5.4. Акрамя таго, Камісія прапануе ў некаторых выпадках знізіць стаўку UBO з 25% да 10%. Гэта датычыцца юрыдычных асоб, якія з'яўляюцца пасіўным нефінансавым суб'ектам. Гэта ".. Пасярэднікі, якія не займаюцца ніякай эканамічнай дзейнасцю і служаць толькі для аддалення выгадных уладальнікаў ад актываў".

5.5. Камісія прапануе змяніць тэрмін рэалізацыі з 26 чэрвеня 2017 года на 1 студзеня 2017 года.

заключэнне

Увядзенне дзяржаўнага рэестра UBO будзе мець вялікія наступствы для прадпрыемстваў дзяржаў-членаў. Асобы, якія непасрэдна ці ўскосна валодаюць больш чым 25% долі (долі) кампаніі, якая не з'яўляецца кампаніяй, якая каціруецца, будуць вымушаныя здзяйсняць шмат ахвяраў у сферы прыватнасці, павялічваючы рызыку шантажу і выкрадання; нягледзячы на ​​тое, што Нідэрланды заявілі, што будуць рабіць усё магчымае, каб максімальна змякчыць гэтыя рызыкі. Акрамя таго, некаторыя асобнікі будуць браць на сябе большую адказнасць за заўвагу і перадачу дадзеных, якія адрозніваюцца ад дадзеных у рэестры UBO. Увядзенне рэестра UBO можа азначаць, што акцэнт перамесціцца да фігуры трэста альбо юрыдычнага інстытута, створанага за межамі дзяржаў-членаў, які можа перадаць сваё сапраўднае месца ў краіну-член. Не ўпэўнена, ці будуць гэтыя структуры заставацца жыццяздольнымі варыянтамі ў будучыні. Прапанаваная ў цяперашні час папраўка да чацвёртай Дырэктывы па адмыванні грошай, да гэтага часу не ўтрымлівае ніякіх зменаў. У Нідэрландах галоўным чынам трэба ўлічваць прапанову аб узаемасувязі нацыянальных рэестраў, магчымую змену патрабаванняў 25% і магчымую дату пачатку рэалізацыі.

доля