Галандскі акт па адмыванні грошай і прадухіленні фінансавання тэрарызму растлумачаны (артыкул)

Нідэрландскія адмыванне грошай і фінансаванне тэрарызму...

Галандскі акт па адмыванні грошай і прадухіленні фінансавання тэрарызму тлумачыцца

З першага жніўня 2018 года галандскі Акт прафілактыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму (галандскі: Wwft) дзейнічае ўжо дзесяць гадоў. Асноўная мэта Wwft - захаваць чыстую фінансавую сістэму; закон закліканы прадухіліць выкарыстанне фінансавай сістэмы ў злачынных мэтах адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. Адмыванне грошай азначае, што незаконна атрыманыя актывы становяцца законнымі, каб засценіць незаконнае паходжанне. Фінансаванне тэрарызму адбываецца, калі капітал выкарыстоўваецца для палягчэння тэрарыстычнай дзейнасці. Па словах Wwft, арганізацыі абавязаны паведамляць пра незвычайныя здзелкі. Гэтыя справаздачы спрыяюць выяўленню і прыцягненню да адказнасці за адмыванне грошай і фінансаванне тэрарызму. Wwft аказвае вялікі ўплыў на арганізацыі, якія дзейнічаюць у Нідэрландах. Арганізацыі павінны актыўна прымаць меры, каб не дапусціць адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. У гэтым артыкуле будзе разгледжана, якія ўстановы падпадаюць пад сферу Wwft, якія абавязацельствы ў гэтых інстытутаў па Wwft і якія наступствы могуць быць, калі ўстановы не выконваюць Wwft.

Галандскі акт па адмыванні грошай і прадухіленні фінансавання тэрарызму тлумачыцца

1. Установы, якія ўваходзяць у сферу Wwft

Некаторыя ўстановы абавязаны выконваць палажэнні Wwft. Для таго, каб ацаніць, ці падлягае інстытут Wwft, вывучаецца тып установы і дзейнасць, якую ажыццяўляе ўстанова. Ад установы, якая падпарадкоўваецца Wwft, можа спатрэбіцца правесці неабходную праверку кліента або паведаміць пра здзелку. Наступныя ўстановы могуць быць прадметам Wwft:

  • прадаўцы тавараў;
  • пасярэднікі пры куплі-продажы тавараў;
  • ацэншчыкі нерухомасці;
  • агенты па нерухомасці і пасрэднікі па нерухомасці;
  • ламбарды і аператары пражывання;
  • фінансавыя ўстановы;
  • незалежныя спецыялісты. [1]

Прадаўцы тавараў

Прадаўцы тавараў абавязаны праводзіць належную праверку кліентаў, калі кошт тавару, які прадаецца, складае 15,000 еўра і больш, а гэты плацеж ажыццяўляецца наяўнымі. Няважна, ці будзе аплата адбывацца ў тэрмін ці адразу. Калі пры продажы канкрэтных тавараў, такіх як караблі, транспартныя сродкі і ювелірныя вырабы, плацяж наяўнай платай у памеры 25,000 XNUMX еўра і больш, прадавец абавязаны паведамляць пра гэтую аперацыю. Калі аплата не ажыццяўляецца наяўнымі, абавязацельства па Wwft не існуе. Аднак грашовы дэпазіт на банкаўскім рахунку пастаўшчыка разглядаецца як плацеж наяўнымі.

Пасярэднікі пры куплі-продажы тавараў

Калі вы выступаеце пасрэднікам у куплі або продажы пэўных тавараў, вы падпарадкоўваецеся Wwft і абавязаны праводзіць належную праверку кліента. Сюды ўваходзіць продаж і купля транспартных сродкаў, караблёў, ювелірных вырабаў, прадметаў мастацтва і антыкварыят. Не мае значэння, якая высокая цана павінна быць заплачана і ці была заплачана наяўная. Калі адбываецца транзакцыя з грашовай выплатай у памеры 25,000 XNUMX еўра і больш, пра гэтую транзакцыю трэба абавязкова паведамляць.

Ацэншчыкі нерухомасці

Калі ацэншчык ацэньвае нерухомую маёмасць і выяўляе незвычайныя факты і акалічнасці, якія могуць тычыцца адмывання грошай ці фінансавання тэрарызму, пра гэтую здзелку неабходна паведаміць. Аднак ацэншчыкі не абавязаны праводзіць належную праверку кліента.

Рыэлтары і пасрэднікі па нерухомасці

Асобы, якія пасярэднічаюць пры куплі-продажы нерухомай маёмасці, падпарадкоўваюцца Wwft і павінны праводзіць належную праверку кліентаў для кожнай задачы. Абавязак выконваць належную праверку кліента таксама распаўсюджваецца ў дачыненні да контрагента. Калі ёсць падазрэнні, што здзелка можа прадугледжваць адмыванне грошай ці фінансаванне тэрарызму, пра гэтую аперацыю трэба паведаміць. Гэта датычыцца і здзелак, пры якіх сума 15,000 XNUMX еўра і больш паступае наяўнымі. Няважна, ці будзе гэтая сума для агента па нерухомасці ці для трэцяй асобы.

Ламбарды і аператары пражывання

Аператары ламбарда, якія прапануюць прафесійныя або дзелавыя абавязацельствы, павінны праводзіць належную праверку кліента з кожнай аперацыяй. Калі здзелка незвычайная, пра гэтую транзакцыю трэба паведаміць. Гэта датычыцца і ўсіх транзакцый на суму 25,000 XNUMX еўра і больш. Пастаўшчыкі па месцы жыхарства, якія робяць адрас або паштовы адрас даступным трэцім асобам дзелавым ці прафесійным чынам, павінны таксама праводзіць належную праверку кліента для кожнага кліента. Калі ёсць падазрэнні ў магчымасці адмывання грошай ці фінансавання тэрарызму, звязанага з прадастаўленнем месца жыхарства, пра транзакцыю неабходна паведаміць.

Фінансавыя ўстановы

Да фінансавых устаноў адносяцца банкі, абменныя пункты, казіно, даверныя бюро, інвестыцыйныя ўстановы і некаторыя страхавальнікі. Гэтыя ўстановы заўсёды павінны праводзіць належную праверку кліентаў і яны павінны паведамляць пра незвычайныя здзелкі. Аднак для банкаў могуць прымяняцца розныя правілы.

Незалежныя прафесіяналы

У катэгорыю незалежных спецыялістаў уваходзяць наступныя асобы: натарыусы, юрысты, бухгалтары, падатковыя кансультанты і адміністрацыйныя бюро. Гэтыя прафесійныя групы павінны выконваць належную праверку кліентаў і паведамляць пра незвычайныя здзелкі.

Установы або спецыялісты, якія самастойна ажыццяўляюць дзейнасць на прафесійнай аснове, якая адпавядае дзейнасці, якая ажыццяўляецца вышэйзгаданымі ўстановамі, таксама могуць падпадаць пад дзеянне Wwft. Сюды можна аднесці наступныя мерапрыемствы:

  • кансультаванне кампаній па структуры капіталу, бізнес-стратэгіі і звязаных з імі дзейнасці;
  • кансультацыі і прадастаўленне паслуг у галіне зліцця і паглынання кампаній;
  • стварэнне або кіраванне кампаніямі або юрыдычнымі асобамі;
  • купля або продаж кампаній, юрыдычных асоб або акцый у кампаніях;
  • поўнае або частковае набыццё кампаній або юрыдычных асоб;
  • Падатковая дзейнасць.

Для таго, каб вызначыць, ці падлягае інстытут Wwft ці не, важна памятаць пра дзейнасць, якую ажыццяўляе ўстанова. Калі ўстанова прадастаўляе толькі інфармацыю, гэтая ўстанова ў прынцыпе не распаўсюджваецца на Wwft. Калі ўстанова прапануе кансультацыі кліентам, гэтая ўстанова можа быць падпарадкавана Wwft. Аднак існуе тонкая мяжа паміж прадастаўленнем інфармацыі і прадастаўленнем кансультацый. Таксама абавязковая праверка кліента павінна праходзіць да таго, як установа заключыць дзелавую дамову з кліентам. Калі ўстанова першапачаткова лічыць, што кліенту трэба прадастаўляць толькі інфармацыю, але пазней выяўляецца, што парады былі дадзены альбо павінны быць дадзеныя таксама, абавязак па правядзенні папярэдняй праверкі кліента не выконваецца. Таксама вельмі рызыкоўна падзяляць дзейнасць установы на дзейнасць, якая падпарадкоўваецца Wwft, і дзейнасць, якая не падпарадкоўваецца Wwft, бо мяжа паміж гэтымі відамі дзейнасці вельмі размытая. Акрамя таго, таксама можа быць так, што Wwft не падпарадкоўваецца асобным відам дзейнасці, але што гэтая дзейнасць цягне за сабой абавязак Wwft, калі яны аб'яднаны разам. Таму важна загадзя вызначыць, залежыць Ці ваша ўстанова ад Wwft.

Пры пэўных абставінах установа можа патрапіць у сферу дзеяння Закона Нідэрландаў аб наглядзе давераных органаў (Wtt), а не Wwft. Wtt змяшчае больш жорсткія патрабаванні ў дачыненні да належнай абачлівасці кліентаў, і ўстановы, якія падпадаюць пад Wtt, маюць патрэбу ў дазволе для вядзення сваёй дзейнасці. Па дадзеных Wtt, Wtt падлягаюць установы, якія прадастаўляюць месца жыхарства і праводзяць дадатковую дзейнасць. Гэтыя дадатковыя мерапрыемствы складаюцца з прадастаўлення юрыдычных кансультацый, клапаціцца аб падатковых дэкларацыях, правядзення мерапрыемстваў па складанні, ацэнцы і кантролі гадавых справаздач альбо вядзенні адміністрацыі альбо набыцці дырэктара ў карпарацыі альбо юрыдычнай асобе. На практыцы прадастаўленне месца жыхарства і правядзенне дадатковых мерапрыемстваў часта кіруюцца двума рознымі ўстановамі, каб пераканацца, што гэтыя ўстановы не ўваходзяць у сферу аховы працы. Аднак гэта стане немагчымым, калі папраўкі Wtt пачнуць дзейнічаць. Пасля таго, як гэтая заканадаўчая папраўка ўступіць у сілу, установы, якія падзяляюць пацверджанне месца жыхарства і правядзенне дадатковых мерапрыемстваў паміж двума ўстановамі, таксама падлягаюць распаўсюджванню. Гэта тычыцца ўстаноў, якія самі праводзяць дадатковую дзейнасць, але накіроўваюць кліента ў іншую ўстанову для прадастаўлення або пражывання (альбо наадварот), а таксама ўстаноў, якія выступаюць у якасці пасярэднікаў, звязваючы кліента з рознымі бакамі, якія могуць даць месца жыхарства і якія могуць весці дадатковыя мерапрыемствы. [2] Важна, каб установы мелі добры агляд сваёй дзейнасці, каб вызначыць, які закон да іх адносіцца.

2. Кліент належнай праверкі

На думку Wwft, установа, якая падпарадкоўваецца Wwft, павінна праводзіць кліенту належную праверку. Уважлівая праверка кліента павінна быць выканана да таго, як установа заключыць дзелавую дамову з кліентам і да таго, як будуць аказаны паслугі. Праверка кліентаў, між іншым, цягне за сабой, што ўстанова павінна запытаць асобу сваіх кліентаў, павінна праверыць гэтую інфармацыю, запісаць яе і захаваць на працягу пяці гадоў.

Праверка кліента ў адпаведнасці з Wwft арыентавана на рызыку. Гэта азначае, што ўстанова павінна рызыкаваць з улікам характару і памеру ўласнай кампаніі, а таксама з улікам канкрэтных дзелавых адносін альбо здзелак. Інтэнсіўнасць належнай абачлівасці павінна адпавядаць гэтым рызыкам [3]. Wwft прадугледжвае тры ўзроўні належнай абачлівасці кліента: стандартны, спрошчаны і ўдасканалены. Зыходзячы з рызык, установа павінна вызначыць, з якімі з вышэйзгаданых кліентаў неабходна правесці належную праверку. У дадатак да інтэрпрэтацыі кліенцкай належнай абачлівасці, якая павінна праводзіцца ў звычайных выпадках, ацэнка рызыкі таксама можа стаць падставай для правядзення спрошчанай альбо ўзмоцненай належнай абачлівасці кліента. Пры ацэнцы рызык неабходна ўлічваць наступныя моманты: кліенты, краіны і геаграфічныя прычыны, у якіх працуе ўстанова, і прадукцыя і паслугі, якія пастаўляюцца. [4]

Wwft не ўказвае, якія меры павінны прыняць установы, каб збалансаваць належную абачлівасць кліента і адчувальнасць да рызыкі транзакцыі. Аднак для ўстаноў важна ўсталяваць працэдуры, заснаваныя на рызыцы, з тым каб вызначыць, з якой інтэнсіўнасцю павінна праводзіцца належная праверка кліента. Напрыклад, могуць быць рэалізаваны наступныя меры: устанаўленне матрыцы рызык, распрацоўка палітыкі або профілю рызыкі, усталяванне працэдур прыняцця кліента, прыняцце мер унутранага кантролю альбо камбінацыя гэтых мер. Акрамя таго, рэкамендуецца выконваць кіраванне файламі і весці ўлік усіх транзакцый і адпаведныя ацэнкі рызыкі. Адказная ўлада ў дачыненні да Wwft, падраздзяленне фінансавай разведкі (ПФР), можа запытаць у установы ідэнтыфікацыю і ацэнку рызык, звязаных з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Установа абавязана выканаць такі запыт [5]. Wwft таксама змяшчае паказальнікі, якія паказваюць, з якой інтэнсіўнасцю неабходна праводзіць належную праверку кліента.

2.1 Стандартная праверка кліента

Звычайна ўстановы павінны праводзіць стандартную праверку кліентаў. Гэтая належная абачлівасць складаецца з наступных элементаў:

  • вызначэнне, праверка і ўлік асобы кліента;
  • вызначэнне, праверка і ўлік асобы канчатковага ўладальніка бенефіцыяра (UBO);
  • вызначэнне і запіс мэты і характару даручэння або здзелкі.

Ідэнтыфікацыя кліента

Для таго, каб даведацца, каму прадастаўляюцца паслугі, асоба кліента павінна быць вызначана да таго, як установа пачне прадастаўляць свае паслугі. Каб ідэнтыфікаваць кліента, кліенту трэба папрасіць яго падрабязнасці. Пасля неабходна пасведчыць асобу кліента. Для фізічнай асобы гэтую праверку можна зрабіць, запытаўшы арыгінал пашпарта, пасведчання кіроўцы або пасведчання асобы. Кліентам, якія з'яўляюцца юрыдычнымі асобамі, неабходна папрасіць прадаставіць выпіску з гандлёвага рэестра або іншыя надзейныя дакументы або дадзеныя, якія звыклыя для міжнароднага руху. Затым гэтая ўстанова павінна захоўвацца на працягу пяці гадоў.

Пасведчанне асобы УБО

Калі кліент з'яўляецца юрыдычнай асобай, таварыствам, фондам або даверам, UBO павінна быць ідэнтыфікавана і праверана. УБА юрыдычнай асобы - гэта фізічная асоба, якая:

  • мае долю больш за 25% у капітале кліента; альбо
  • можа ажыццяўляць 25% і больш акцый або права голасу на агульных сходах акцыянераў кліента; альбо
  • можа ажыццяўляць фактычны кантроль над кліентам; альбо
  • - гэта атрымальнік 25% і больш актываў фонду ці трэста; альбо
  • мае асаблівы кантроль над 25% і больш актываў кліентаў.

UBO таварыства - гэта фізічная асоба, якая пры скасаванні таварыства мае права на долю ў актывах 25% і больш альбо мае права на долю ў прыбытку 25% і больш. Карыстальнік (ы) і давераная асоба (асобы) павінны быць ідэнтыфікаваны.

Калі будзе вызначана асоба UBO, гэтая асоба павінна быць праверана. Установа павінна ацаніць рызыкі, звязаныя з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму; праверка UBO павінна праходзіць у адпаведнасці з гэтымі рызыкамі. Гэта называецца праверка на аснове рызыкі. Самая глыбокая форма праверкі заключаецца ў вызначэнні пры дапамозе дакументаў, такіх як дакументы, дагаворы і рэгістрацыі ў дзяржаўных рэгістрах ці іншых надзейных крыніцах, што UBO на самай справе дазволена на 25% і больш. Гэтую інфармацыю можна запытаць, калі існуе высокая рызыка ў дачыненні да адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. Пры малым рызыцы ўстанова можа прымусіць кліента падпісаць UBO-дэкларацыю. Падпісаўшы гэтую дэкларацыю, кліент пацвярджае правільнасць асобы UBO.

Мэта і характар ​​даручэння або здзелкі

Установы павінны праводзіць даследаванні на прадмет і мэты меркаваных дзелавых адносін або здзелак. Гэта павінна прадухіліць выкарыстанне паслуг устаноў для адмывання грошай або фінансавання тэрарызму. Расследаванне характару даручэння або здзелкі павінна праводзіцца з улікам рызыкі [6]. Калі характар ​​даручэння або здзелкі вызначаны, гэта павінна быць зафіксавана ў рэестры.

2.2 Спрошчаны кліент належнай праверкі

Магчыма таксама, што ўстанова выконвае патрабаванні Wwft, праводзячы спрошчаную праверку кліентаў. Як ужо гаварылася, інтэнсіўнасць правядзення належнай праверкі кліента будзе вызначана на аснове аналізу рызык. Калі гэты аналіз пакажа, што рызыка адмывання грошай і фінансавання тэрарызму нізкі, можа быць праведзена спрошчаная праверка кліентаў. На думку Wwft, спрошчаная праверка кліента ў любым выпадку дастатковая, калі кліентам з'яўляецца банк, страхавальнік жыцця або іншае фінансавае ўстанова, якое пералічана кампаніяй або дзяржаўнай установай ЕС. У такіх выпадках толькі асоба кліента і мэта і характар ​​здзелкі павінны быць вызначаны і запісаны ў парадку, як апісана ў 2.1. Праверка кліента і ідэнтыфікацыя і праверка UBO ў гэтым выпадку не патрэбныя.

2.3 Удасканаленая абачлівасць кліента

Таксама можа быць, што неабходна правесці павышаную ўважлівасць кліента. Гэта той выпадак, калі рызыка адмывання грошай і фінансавання тэрарызму высокі. Па словах Wwft, узмоцненая праверка кліентаў павінна праводзіцца ў наступных сітуацыях:

  • загадзя ёсць падазрэнне на павышэнне рызыкі адмывання грошай ці фінансавання тэрарызму;
  • кліент фізічна не прысутнічае пры ідэнтыфікацыі;
  • кліент альбо UBO - гэта палітычна выкрытая асоба.

Падазрэнне ў павышаным рызыцы адмывання грошай ці фінансавання тэрарызму

Калі аналіз рызык паказвае, што існуе высокая рызыка адмывання грошай і фінансавання тэрарызму, неабходна правесці павышаную ўвагу кліентаў. Напрыклад узмоцненую ўважлівасць кліента можна праводзіць, напрыклад, запытваючы ў кліента Сертыфікат добрага паводзін, далейшае даследаванне паўнамоцтваў і функцый савета дырэктараў і давераных асоб альбо расследаванне паходжання і прызначэння сродкаў, у тым ліку зварот банка заявы. Меры, якія трэба прыняць, залежаць ад сітуацыі.

Кліент фізічна не прысутнічае пры ідэнтыфікацыі

Калі кліент фізічна не прысутнічае пры ідэнтыфікацыі, гэта павышае рызыку адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. У гэтым выпадку неабходна прыняць меры для кампенсацыі гэтага спецыфічнага рызыкі. Wwft паказвае, якія варыянты ўстаноў павінны кампенсаваць рызыку:

  • ідэнтыфікацыя кліента на аснове дадатковых дакументаў, дадзеных або інфармацыі (напрыклад, натарыяльна засведчаная копія пашпарта або апостыль);
  • ацэнка сапраўднасці прадстаўленых дакументаў;
  • забеспячэнне таго, каб першы плацеж, звязаны з дзелавымі адносінамі або здзелкай, ажыццяўляўся ад імя або за кошт рахунку кліента ў банку, які мае зарэгістраваны офіс у дзяржаве-члене, альбо ў банку ў прызначаным дзяржаве ліцэнзія на вядзенне бізнесу ў гэтай дзяржаве.

Калі ажыццяўляецца ідэнтыфікацыйны плацёж, мы кажам пра атрыманую ідэнтыфікацыю. Гэта азначае, што ўстанова можа выкарыстоўваць дадзеныя раней праведзенага кліента належнай праверкі. Атрыманае пасведчанне дазволена, таму што банк, у якім ажыццяўляецца аплата ідэнтыфікацыі, таксама з'яўляецца арганізацыяй, якая падпарадкоўваецца Wwft або аналагічнаму нагляду ў іншай дзяржаве-члене. У прынцыпе, кліент ужо ідэнтыфікуецца банкам пры выкананні гэтага ідэнтыфікацыйнага плацяжу.

Кліент альбо UBO - гэта палітычна выкрытая асоба

Палітычныя асобы (ПЭП) - гэта асобы, якія займаюць бачнае палітычнае становішча ў Нідэрландах і за мяжой, альбо займалі такую ​​пасаду да года таму, і

  • жывуць за мяжой (незалежна ад таго, маюць яны нідэрландскае грамадзянства ці іншае грамадзянства);

OR

  • жывуць у Нідэрландах, але не маюць галандскага грамадзянства.

Ці з'яўляецца чалавек PEP, неабходна расследаваць як для кліента, так і для любога OBO кліента. У любым выпадку прадстаўнікі PEP:

  • кіраўнікі дзяржаў, кіраўнікі ўрадаў, міністры і дзяржаўныя сакратары;
  • парламентарыі;
  • члены высокіх судовых органаў;
  • члены рэвізійных бюро і саветаў кіравання цэнтральных банкаў;
  • паслы, часовы павераны ў справах і афіцэры вышэйшага войска;
  • члены адміністрацыйных органаў, як выканаўчых, так і кантрольных;
  • органы дзяржаўных кампаній;
  • непасрэдныя члены сям'і альбо блізкія паплечнікі вышэйзгаданых асоб [7].

Калі ўдзельнічае ПЭП, установа павінна сабраць і праверыць больш дадзеных, каб у дастатковай меры знізіць і кантраляваць высокі рызыка адмывання грошай і фінансавання тэрарызму [8].

3. Паведаміць аб незвычайнай транзакцыі

Пасля завяршэння належнай праверкі кліента ўстанова павінна вызначыць, ці з'яўляецца прапанаваная здзелка незвычайнай. У гэтым выпадку і можа быць звязана з адмываннем грошай або фінансаваннем тэрарызму, пра здзелку неабходна паведаміць.

Калі кліент з належнай праверкай не прадставіў дадзеныя, прадугледжаныя законам, альбо ёсць прыкметы датычнасці да адмывання грошай ці фінансавання тэрарызму, пра здзелку неабходна паведаміць у ПФР. Гэта па дадзеных Wwft. Улады Нідэрландаў устанавілі суб'ектыўныя і аб'ектыўныя прыкметы, на падставе якіх установы могуць вызначыць, ці ёсць незвычайная здзелка. Калі адзін з паказчыкаў ідзе на пытанне, мяркуецца, што здзелка незвычайная. Затым аб гэтай аперацыі неабходна як мага хутчэй паведаміць у ПФР. Усталяваны наступныя паказчыкі:

Суб'ектыўныя паказчыкі

  1. Здзелка, у якой установа мае падставы меркаваць, што яна можа быць звязана з адмываннем грошай або фінансаваннем тэрарызму. Рабочая група па фінансавых дзеяннях таксама вызначыла розныя краіны рызыкі.

Аб'ектыўныя паказчыкі

  1. Пра аперацыі, пра якія паведамляецца ў міліцыю ці дзяржаўную пракуратуру ў сувязі з адмываннем грошай або фінансаваннем тэрарызму, неабходна таксама паведамляць ПФР; у рэшце рэшт, існуе здагадка, што гэтыя здзелкі могуць быць звязаны з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму.
  2. Здзелка (альбо юрыдычная) асоба, якая пражывае альбо мае свой зарэгістраваны адрас у адной з дзяржаўных устаноў, якія Міністэрствам рэгулявання пазначана як дзяржава, якая мае стратэгічныя недахопы ў прадухіленні адмывання грошай і фінансаванні тэрарызму.
  3. Здзелка, пры якой адзін або некалькі транспартных сродкаў, караблёў, прадметаў мастацтва або ювелірных вырабаў прадаюцца за (частковую) грашовую выплату, пры якой сума, якую трэба выплаціць наяўнымі, складае 25,000 XNUMX еўра і больш.
  4. Здзелка на суму 15,000 XNUMX еўра і больш, пры якой адбываецца абмен наяўных грошай на іншую валюту альбо ад малога да вялікага наміналу.
  5. Грашовы дэпазіт на суму 15,000 XNUMX еўра і больш на карысць крэдытнай карты або папярэдняга плацяжу.
  6. Выкарыстанне крэдытнай карты або папярэдняга плацяжу ў сувязі з аперацыяй на суму 15,000 XNUMX еўра і больш.
  7. Здзелка на суму 15,000 XNUMX еўра і больш, выплачаная ў інстытут або праз яго наяўнымі, з чэкамі на прад'яўніка, з папярэдне аплачаным інструментам або з аналагічным спосабам аплаты.
  8. Здзелка, у якой добрая ці некалькі тавараў пад кантролем ламбарда, сума, прадастаўленая ламбардам у абмен, складае 25,000 XNUMX еўра і больш.
  9. Здзелка на суму 15,000 XNUMX еўра і больш, аплачаная ў інстытут або праз яго наяўнымі, чэкамі, папярэдне аплачаным інструментам або ў замежнай валюце.
  10. Дэпазіт манет, банкнот ці іншых каштоўнасцей на суму 15,000 XNUMX еўра і больш.
  11. Аперацыйная аперацыя па аплаце жыро на суму 15,000 XNUMX еўра і больш.
  12. Грашовы перавод на суму 2,000 еўра або больш, калі гэта не тычыцца грашовага пераводу ад установы, якая пакідае разлік за гэты перавод, іншай установе, на якую распаўсюджваецца абавязацельства паведамляць пра незвычайную транзакцыю, атрыманую ад Wwft. [9]

Не ўсе паказчыкі дзейнічаюць ва ўсіх установах. Гэта залежыць ад тыпу ўстановы, якія паказчыкі прымяняюцца да гэтай установы. Калі адна з апісаных вышэй аперацый адбываецца ў пэўнай установе, гэта лічыцца незвычайнай здзелкай. Пра гэтую транзакцыю неабходна паведаміць у ПФР. ПФР фіксуе гэты даклад як незвычайны справаздачу аб транзакцыях. Затым ПФР праводзіць ацэнку таго, наколькі гэтая незвычайная здзелка падазроная і павінна быць расследавана органам крымінальнага вышуку альбо службай бяспекі.

4. Кампенсацыя

Калі ўстанова паведамляе пра незвычайную транзакцыю ў ПФР, гэты справаздача цягне за сабой кампенсацыю. На думку Wwft, дадзеныя альбо інфармацыя, добрасумленна прадастаўленыя ПФР у кантэксце дакладу, не могуць служыць падставай для расследавання або пераследу ўстановы, якая паведамляла пра падазрэнне ў адмыванні грошай. альбо фінансаванне тэрарыстаў гэтай установай. Акрамя таго, гэтыя дадзеныя не могуць служыць абвінавачаннем. Гэта датычыцца і дадзеных, якія прадстаўляюцца ПФР установай, з абгрунтаванай здагадкай, што гэта пацягне за сабой выкананне абавязацельстваў па прадастаўленні справаздач, якія вынікаюць з Wwft. Гэта азначае, што інфармацыя, якую ўстанова прадаставіла ПФР, у кантэксце справаздачы аб незвычайнай здзелцы, не можа быць выкарыстана супраць гэтай установы ў рамках расследавання крымінальнай справы аб адмыванні грошай або фінансаванні тэрарызму. Гэта кампенсацыя распаўсюджваецца таксама на асоб, якія працуюць ва ўстанове, якая прадаставіла дадзеныя і інфармацыю ПФР. Пры добрасумленным паведамленні аб незвычайнай здзелцы прысвоена крымінальная кампенсацыя.

Акрамя таго, установа, якая паведаміла пра незвычайную транзакцыю або прадаставіла дадатковую інфармацыю на аснове Wwft, не нясе адказнасці за шкоду, якую ў выніку пацярпелі трэція асобы. Гэта азначае, што ўстанова не нясе адказнасці за шкоду, якую кліент нясе ў выніку справаздачы аб незвычайнай здзелцы. Такім чынам, выконваючы абавязак паведамляць пра незвычайную здзелку, грамадзянская кампенсацыя прадастаўляецца і ўстанове. Гэта грамадзянскае пакрыццё таксама распаўсюджваецца на асоб, якія працуюць у гэтай установе, якая паведаміла пра незвычайную здзелку альбо прадаставіла інфармацыю ПФР.

5. Іншыя абавязацельствы, якія вынікаюць з Wwft

У дадатак да абавязацельстваў па правядзенні належнай праверкі кліентаў і паведамленні аб незвычайных аперацыях у ПФР, Wwft таксама бярэ на сябе абавязацельствы прыватнасці і навучанне для навучальных устаноў.

Абавязак прыватнасці

Абавязак канфідэнцыяльнасці цягне за сабой тое, што ўстанова не можа нікому паведаміць пра справаздачу ў ПФР і пра падазрэнне ў адмыванні грошай альбо фінансаванні тэрарызму. Установе нават забараняецца паведамляць пра гэта зацікаўленаму кліенту. Прычынай гэтага з'яўляецца тое, што ПФР распачне расследаванне незвычайнай здзелкі. Патрабаванне канфідэнцыяльнасці ўстаноўлена, каб забараніць удзельнікам, якія праводзяць даследаванні, атрымаць магчымасць, напрыклад, распараджацца доказамі.

Навучанне абавязак

Па словах Wwft, установы маюць абавязацельствы па навучанні. Гэты абавязак навучання цягне за сабой, што супрацоўнікі гэтай установы павінны быць знаёмыя з палажэннямі Wwft, наколькі гэта актуальна для выканання сваіх абавязкаў. Супрацоўнікі таксама павінны ўмець правільна праводзіць належную праверку кліента і распазнаваць незвычайную здзелку. Для дасягнення гэтага неабходна выконваць перыядычныя трэніроўкі.

6. Наступствы невыканання Wwft

Wwft выклікае розныя абавязацельствы: правядзенне належнай стараннасці кліента, паведамленне аб незвычайных аперацыях, абавязацельства па прыватнасці і навучанне. Таксама неабходна запісваць і захоўваць розныя дадзеныя, і ўстанова павінна прымаць меры для зніжэння рызыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму.

Калі ўстанова не выконвае пералічаныя вышэй абавязкі, будуць прыняты меры. У залежнасці ад тыпу ўстановы, нагляд за выкананнем патрабаванняў Wwft ажыццяўляецца падатковымі органамі / бюро па наглядзе Wwft, цэнтральным банкам Нідэрландаў, галандскім органам па фінансавых рынках, Упраўленнем фінансавага нагляду або галандскай асацыяцыяй адвакатаў. Гэтыя наглядчыкі праводзяць наглядныя расследавання, каб праверыць, ці адпавядае ўстанова правільна палажэнням Wwft. У гэтых даследаваннях ацэньваюцца абрысы і наяўнасць палітыкі рызыкі. Таксама расследаванне накіравана на тое, каб установы сапраўды паведамлялі пра незвычайныя здзелкі. Калі палажэнні Wwft парушаюцца, кантралюючыя органы ўпаўнаважаныя выносіць загад, які прадугледжвае павышэнне пакарання альбо адміністрацыйны штраф. Яны таксама маюць магчымасць даручыць установе прытрымлівацца пэўных дзеянняў, якія тычацца распрацоўкі ўнутраных працэдур і навучання супрацоўнікаў.

Калі ўстанова не паведаміла пра незвычайную транзакцыю, парушэнне Wwft адбудзецца. Не мае значэння, ці не паведамлялася наўмысна ці выпадкова. Калі ўстанова парушае Wwft, гэта цягне за сабой эканамічнае правапарушэнне ў адпаведнасці з Галандскім законам аб эканамічных правапарушэннях. ПФР таксама можа праводзіць далейшае расследаванне паводзін установы ў справаздачнасці. У сур'ёзных выпадках кантралюючыя органы могуць нават паведаміць пра парушэнне пракурору Галандыі, які можа распачаць крымінальную справу па гэтай установе. Затым гэтая ўстанова будзе прыцягвацца да адказнасці за тое, што яна не выконвала палажэнні Wwft.

7. выснову

Wwft - гэта закон, які распаўсюджваецца на многія ўстановы. Таму для гэтых устаноў важна ведаць, якія абавязацельствы яны павінны выконваць, каб выканаць патрабаванні Wwft. Правядзенне кліента належнай абачлівасці, паведамленні аб незвычайных транзакцыях, абавязацельствы прыватнасці і абавязацельствы па навучанні вынікаюць з Wwft. Гэтыя абавязацельствы былі створаны для таго, каб рызыка адмывання грошай і фінансавання тэрарызму быў як мага меншы і што можна неадкладна прыняць меры, калі ёсць падазрэнні, што гэтыя мерапрыемствы праводзяцца. Для ўстаноў важна ацаніць рызыкі і прыняць меры адпаведна. У залежнасці ад тыпу ўстановы і дзейнасці, якую ажыццяўляе ўстанова, могуць прымяняцца розныя правілы.

Wwft не толькі цягне за сабой, што ўстановы павінны выконваць абавязацельствы, якія вынікаюць з Wwft, але і мае іншыя наступствы для інстытутаў. Калі добрасумленна складаецца справаздача ў ПФР, установе прадастаўляецца крымінальная і грамадзянская кампенсацыя. У гэтым выпадку інфармацыя, прадстаўленая ўстановай, не можа выкарыстоўваць супраць яе. Грамадзянская адказнасць за шкоду кліента, якая ўзнікае са справаздачы ў ПФР, таксама не выключаецца. З іншага боку, ёсць наступствы, калі Wwft парушаецца. У горшым выпадку, нават інстытут можа быць прыцягнуты да крымінальнай адказнасці. Таму для арганізацый вельмі важна выконваць палажэнні Wwft не толькі для зніжэння рызыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму, але і для абароны сябе.
_____________________________

[1] 'Wat is de Wwft', Belastingdienst 09, www.belastingdienst.nl.

[2] Камерстуккен II 2017/18, 34 910, 7 (Нота ван Вейцыгінг).

[3] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, с. 3 (MvT).

[4] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, с. 3 (MvT).

[5] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, с. 8 (MvT).

[6] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, с. 3 (MvT).

[7] 'Wat is een PEP', Уладальнік фінансавага бюджэту 09, www.afm.nl.

[8] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, с. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', СФР 09, www.fiu-nederland.nl.

Law & More