Крыптовалюта: прававыя аспекты рэвалюцыйнай тэхналогіі ў ЕС і Галандыі

ўвядзенне

Рост ва ўсім свеце і павелічэнне папулярнасці криптовалюты прывялі да пытанняў аб нарматыўных аспектах гэтага новага фінансавага з'явы. Віртуальныя валюты з'яўляюцца выключна лічбавымі і арганізаваны праз сетку, вядомую як блок-ланцуг, гэта інтэрнэт-кніга, якая захоўвае бяспечны ўлік кожнай транзакцыі ў адным месцы. Ніхто не кіруе blockchain, таму што гэтыя ланцужкі дэцэнтралізаваны на кожным кампутары, які мае кашалёк Bitcoin. Гэта азначае, што ні адна ўстанова не кантралюе сетку, што, натуральна, мае на ўвазе наяўнасць шматлікіх фінансавых і юрыдычных рызык.

Blockchain startups have embraced Initial Coin Offerings (ICOs) as a way to raise early capital. An ICO is an offering whereby a company can sell digital tokens to the public in order to fund operations and meet other business objectives.[1] Also ICOs are not governed by specific regulations or government agencies. This lack of regulation has raised concern about the potential risks investors run. As a result, volatility has become a concern. Unfortunately, if an investor loses funds during this process, they have no standardized course of action to recover the lost money.

Крыптовалюта - юрыдычныя аспекты рэвалюцыйнай тэхналогіі ЕС і Галандыі

.

Віртуальныя валюты на еўрапейскім узроўні

Рызыкі, звязаныя з выкарыстаннем віртуальнай валюты, выклікаюць патрэбу Еўрасаюза і яго інстытутаў у рэгуляванні. Аднак рэгуляванне на ўзроўні Еўрапейскага Саюза даволі складанае, з-за зменлівай нарматыўнай базы ЕС і неадпаведнасці нарматывам у краінах-членах.

На сённяшні дзень віртуальныя валюты не рэгулююцца на ўзроўні ЕС і не знаходзяцца пад пільным наглядам ці кантролем якіх-небудзь дзяржаўных органаў ЕС, хаця ўдзел у гэтых схемах падвяргае карыстальнікаў крэдытавання, ліквіднасці, аперацыйных і юрыдычных рызык. Гэта азначае, што нацыянальным уладам неабходна падумаць, ці маюць намер яны прызнаць ці фармалізаваць і рэгуляваць криптовалюту.

Віртуальныя валюты ў Нідэрландах

According to the Dutch Financial Supervision Act (FSA) electronic money represents a monetary value that is stored electronically or magnetically. This monetary value is intended to be used to perform payment transactions and can be used to make payments to other parties than the one that issued the electronic money.[2] Virtual currencies cannot be defined as electronic money, because not all legal criteria are met. If cryptocurrency cannot be legally defined as money or electronic money, as what can it be defined? In the context of the Dutch Financial Supervision Act cryptocurrency is just a medium of exchange. Everyone has the freedom to engage in barter trade, therefore permission in the form of a license is not required. The Minister of Finance indicated that the revision of the formal legal definition of electronic money is not yet desirable, given the bitcoin’s limited scope, relatively low level of acceptance, and limited relationship to the real economy. He emphasized that the consumer is solely responsible for their use.[3]

According to the Dutch District Court (Overijssel) and the Dutch Minister of Finance a virtual currency, such as Bitcoin, has the status of a medium of exchange.[4] In appeal the Dutch Court considered that bitcoins can be qualified as sold objects as referred to in article 7:36 DCC. The Dutch Court of Appeal also stated that bitcoins cannot be qualified as legal tender but only as a medium of exchange. In contrast, the European Court of Justice ruled that bitcoins should be treated as a means of payment, indirectly suggesting bitcoins are similar to legal tender.[5]

заключэнне

З-за складанасці, якая прадугледжвае рэгуляванне криптовалют, можна выказаць здагадку, што ў растлумачэнні тэрміналогіі прыйдзецца ўдзельнічаць Суду ЕС. У выпадку дзяржаў-членаў, якія вырашылі адаптаваць тэрміналогію ў адрозненне ад заканадаўства ЕС, цяжкасці могуць узнікнуць у сувязі з іх тлумачэннем у адпаведнасці з заканадаўствам ЕС. З гэтага пункту гледжання неабходна рэкамендаваць дзяржавам-членам пры выкананні заканадаўства ў нацыянальнае заканадаўства прытрымлівацца тэрміналогіі заканадаўства ЕС.

Поўная версія гэтага дакумента даступная па гэтай спасылцы.

кантакт

Калі ў вас ёсць пытанні ці заўвагі пасля прачытання гэтага артыкула, калі ласка, звяжыцеся са мр. Максім Ходак, адвакат ад Law & More via maxim.hodak@lawandmore.nl, or mr. Tom Meevis, attorney-at-law at Law & More праз tom.meevis@lawandmore.nl альбо па тэлефоне +31 (0) 40-3690680.

[1] C. Bovaird, ICO vs. IPO: What’s the Difference?, Bitcoin Market Journal september 2017.

[2] The Financial Supervision Act, section 1:1

[3] Ministerie van Financiën, Beantwoording van kamervragen over het gebruik van en toezicht op nieuwe digitale betaalmiddelen zoals de bitcoin, снежань 2013.

[4] ECLI:NL:RBOVE:2014:2667.

[5] ECLI:EU:C:2015:718.

доля