Крыптовалюта: прававыя аспекты рэвалюцыйнай тэхналогіі ў ЕС і Галандыі

ўвядзенне

Рост ва ўсім свеце і павелічэнне папулярнасці криптовалюты прывялі да пытанняў аб нарматыўных аспектах гэтага новага фінансавага з'явы. Віртуальныя валюты з'яўляюцца выключна лічбавымі і арганізаваны праз сетку, вядомую як блок-ланцуг, гэта інтэрнэт-кніга, якая захоўвае бяспечны ўлік кожнай транзакцыі ў адным месцы. Ніхто не кіруе blockchain, таму што гэтыя ланцужкі дэцэнтралізаваны на кожным кампутары, які мае кашалёк Bitcoin. Гэта азначае, што ні адна ўстанова не кантралюе сетку, што, натуральна, мае на ўвазе наяўнасць шматлікіх фінансавых і юрыдычных рызык.

Стартапы blockchain прынялі пачатковыя манеты (ICO) як спосаб прыцягнуць ранні капітал. ICO - гэта прапанова, дзякуючы якой кампанія можа прадаваць лічбавыя жэтоны насельніцтву, каб фінансаваць аперацыі і выконваць іншыя бізнес-мэты [1]. Таксама ICO не рэгулююцца пэўнымі правіламі або дзяржаўнымі ўстановамі. Гэтая адсутнасць рэгулявання выклікала занепакоенасць у сувязі з патэнцыйнымі рызыкамі, якія ўкладваюць інвестары. У выніку зменлівасць стала праблемай. На жаль, калі інвестар страціць сродкі падчас гэтага працэсу, у іх няма стандартызаванага курсу дзеянняў па аднаўленні страчаных грошай.

Крыптовалюта - юрыдычныя аспекты рэвалюцыйнай тэхналогіі ЕС і Галандыі

.

Віртуальныя валюты на еўрапейскім узроўні

Рызыкі, звязаныя з выкарыстаннем віртуальнай валюты, выклікаюць патрэбу Еўрасаюза і яго інстытутаў у рэгуляванні. Аднак рэгуляванне на ўзроўні Еўрапейскага Саюза даволі складанае, з-за зменлівай нарматыўнай базы ЕС і неадпаведнасці нарматывам у краінах-членах.

На сённяшні дзень віртуальныя валюты не рэгулююцца на ўзроўні ЕС і не знаходзяцца пад пільным наглядам ці кантролем якіх-небудзь дзяржаўных органаў ЕС, хаця ўдзел у гэтых схемах падвяргае карыстальнікаў крэдытавання, ліквіднасці, аперацыйных і юрыдычных рызык. Гэта азначае, што нацыянальным уладам неабходна падумаць, ці маюць намер яны прызнаць ці фармалізаваць і рэгуляваць криптовалюту.

Віртуальныя валюты ў Нідэрландах

Згодна з галандскім Законам аб фінансавым наглядзе (FSA), электронныя грошы ўяўляюць сабой грашовую каштоўнасць, якая захоўваецца ў электронным або магнітным парадку. Гэтая грашовая велічыня прызначана для выкарыстання для ажыццяўлення плацежных аперацый і можа выкарыстоўвацца для ажыццяўлення плацяжоў іншым удзельнікам, акрамя той, якая выдала электронныя грошы [2]. Віртуальныя валюты нельга вызначыць як электронныя грошы, таму што не ўсе законныя крытэрыі выкананы. Калі криптовалюту нельга юрыдычна вызначыць як грошы ці электронныя грошы, як гэта можна вызначыць? У кантэксце галандскага Закона аб фінансавым наглядзе криптовалюта - гэта проста абмен. Кожны чалавек можа свабодна ўдзельнічаць у гандлі бартэрам, таму дазвол у выглядзе ліцэнзіі не патрабуецца. Міністр фінансаў адзначыў, што перагляд фармальнага юрыдычнага вызначэння электронных грошай яшчэ не пажаданы, улічваючы абмежаваную сферу дзеяння біткойна, адносна нізкі ўзровень прыняцця і абмежаваную сувязь з рэальнай эканомікай. Ён падкрэсліў, што спажывец нясе поўную адказнасць за іх выкарыстанне [3].

Паводле акруговага суда Нідэрландаў (Overijssel) і міністра фінансаў Нідэрландаў, віртуальная валюта, напрыклад, биткойн, мае статус асяроддзя абмену [4]. У апеляцыйнай скарзе галандскі суд палічыў, што біткойны можна кваліфікаваць як прададзеныя аб'екты, пра якія гаворыцца ў артыкуле 7:36 DCC. Апеляцыйны суд Нідэрландаў таксама заявіў, што біткойны не могуць быць прызнаныя законным плацежным сродкам, а толькі ў якасці сродку абмену. У адрозненне ад гэтага, Еўрапейскі суд пастанавіў, што біткойны трэба разглядаць як плацежны сродак, ускосна мяркуючы, што біткойны падобныя на законнае плацежнае сродак [5].

заключэнне

З-за складанасці, якая прадугледжвае рэгуляванне криптовалют, можна выказаць здагадку, што ў растлумачэнні тэрміналогіі прыйдзецца ўдзельнічаць Суду ЕС. У выпадку дзяржаў-членаў, якія вырашылі адаптаваць тэрміналогію ў адрозненне ад заканадаўства ЕС, цяжкасці могуць узнікнуць у сувязі з іх тлумачэннем у адпаведнасці з заканадаўствам ЕС. З гэтага пункту гледжання неабходна рэкамендаваць дзяржавам-членам пры выкананні заканадаўства ў нацыянальнае заканадаўства прытрымлівацца тэрміналогіі заканадаўства ЕС.

Поўная версія гэтага дакумента даступная па гэтай спасылцы.

кантакт

Калі ў вас ёсць пытанні ці заўвагі пасля прачытання гэтага артыкула, калі ласка, звяжыцеся са мр. Максім Ходак, адвакат ад Law & More праз [Электронная пошта абаронена]ці г-н. Том Мейвіс, адвакат у Law & More праз [Электронная пошта абаронена]альбо патэлефануйце па тэлефоне +31 (0) 40-3690680.

[1] C. Bovaird, ICO супраць IPO: у чым розніца ?, часопіс Bitcoin Market Journal за верасень 2017 года.

[2] Закон аб фінансавым наглядзе, раздзел 1: 1

[3] Міні-фургон Financiën, Beantwoording van kamervragen over het gebruik van en toezicht op nieuwe digitale betaalmiddelen zoals de bitcoin, снежань 2013.

[4] ECLI: NL: RBOVE: 2014: 2667.

[5] ECLI: ЕС: C: 2015: 718.

доля