Меры барацьбы з адмываннем грошай і антытэрарыстычным фінансаваннем у Нідэрландах і ва Украіне - выява

Барацьба з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму

Меры па барацьбе з адмываннем грошай і антытэрарыстычным фінансаваннем у Нідэрландах і ва Украіне

Увядзенне

У нашым грамадстве, якое вельмі хутка зарабляе лічбамі, рызыкі, звязаныя з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму, становяцца ўсё большымі. Для арганізацый важна памятаць пра гэтыя рызыкі. Арганізацыі павінны быць вельмі дакладнымі ў выкананні. У Нідэрландах гэта асабліва тычыцца арганізацый, на якія распаўсюджваюцца абавязацельствы, якія вынікаюць з галандскага закона аб папярэджанні адмывання грошай і фінансавання тэрарызму (Wwft). Гэтыя абавязацельствы ўстаноўлены з мэтай выяўлення і барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Для атрымання дадатковай інфармацыі пра абавязацельствы, якія вынікаюць з гэтага закона, мы звяртаемся да нашага папярэдняга артыкула "Выкананне прававога сектара Галандыі". Калі фінансавыя ўстановы не выконваюць гэтыя абавязацельствы, гэта можа мець сур'ёзныя наступствы. Пацверджанне таму паказана ў нядаўнім рашэнні Камісіі па апеляцыі бізнесу і прамысловасці Галандыі (17 студзеня 2018 г., ECLI: NL: CBB: 2018: 6).

Рашэнне галандскай камісіі па апеляцыі па справах бізнесу і прамысловасці

Гаворка ідзе пра даверную кампанію, якая аказвае даверныя паслугі фізічным і юрыдычным асобам. Даверная кампанія прадаставіла свае паслугі фізічнай асобе, якая валодае нерухомасцю ва Украіне (чалавек А). Нерухомасць каштавала 10,000,000 40,000 500,000 долараў ЗША. Асоба A выдала сертыфікаты на партфель нерухомасці юрыдычнай асобе (юрыдычная асоба Б). Акцыі акцыі B праводзіліся акцыянерам-кандыдатам украінскай нацыянальнасці (асобай C). Такім чынам, чалавек C быў канчатковым уладальнікам партфеля нерухомасці. У пэўны момант чалавек C перадаў свае акцыі іншаму чалавеку (чалавеку D). Асоба З нічога не атрымала ўзамен за гэтыя акцыі, яны былі бясплатна перададзены чалавеку D. Асоба A праінфармавала даверную кампанію аб перадачы акцый, а даверная кампанія прызначыла чалавека D новым канчатковым уладальнікам нерухомасці. Праз некалькі месяцаў даверная кампанія паведаміла галандскаму аддзелу фінансавых расследаванняў пра некалькі здзелак, уключаючы перадачу згаданых раней акцый. Гэта калі ўзніклі праблемы. Пасля праінфармацыі аб перадачы акцый ад чалавека C чалавеку D Нацыянальны банк Нідэрландаў наклаў штрафную суму ў памеры 40,000 XNUMX еўра на даверную кампанію. Прычынай гэтага было невыкананне Wwft. На думку Нідэрландскага нацыянальнага банка, трэставая кампанія павінна была падазраваць, што перадача акцый можа быць звязана з адмываннем грошай ці фінансаваннем тэрарызму, паколькі акцыі перадаваліся бясплатна, а партфель нерухомасці каштаваў вялікіх грошай. Такім чынам, трэставая кампанія павінна была паведаміць пра гэтую здзелку на працягу чатырнаццаці дзён, якая паходзіць ад Wwft. Звычайна за гэта злачынства караюць штрафам у памеры XNUMX XNUMX еўра. Аднак Нацыянальны банк Нідэрландаў змякчыў гэты штраф у памеры XNUMX XNUMX еўра з-за маштабу правапарушэння і даверу даверу кампаніі.

Кампанія даверыла справу да суда, паколькі лічыць, што штраф быў накладзены незаконна. Даверная кампанія сцвярджала, што здзелка не была здзелкай, як апісана ў Wwft, паколькі здзелка нібыта не была здзелкай ад асобы А. Аднак Камісія лічыць інакш. Фарміраванне паміж асобай A, юрыдычнай асобай B і асобай C было пабудавана, каб пазбегнуць магчымага спагнання падаткаў з украінскага ўрада. Асоба A адыграла ключавую ролю ў гэтай пабудове. Акрамя таго, канчатковы выгадны ўладальнік нерухомай маёмасці змяніўся, перадаўшы акцыі ад чалавека С на асобу D. Гэта таксама звязана са зменай становішча чалавека А, паколькі чалавек А ўжо не займаў нерухомасць для чалавека С, а для чалавека Д. Асоба А. была цесна звязана са здзелкай, і таму транзакцыя адбывалася ад асобы А. Паколькі асоба А з'яўляецца кліентам давернай кампаніі, яна павінна паведаміць пра здзелку. Акрамя таго, Камісія заявіла, што перадача акцый - незвычайная здзелка. Гэта палягае ў тым, што акцыі былі перададзеныя бясплатна, а кошт нерухомасці склала 10,000,000 XNUMX XNUMX долараў ЗША. Акрамя таго, кошт нерухомасці быў выдатны ў спалучэнні з іншымі актывамі чалавека C. Нарэшце, адзін з дырэктараў давернага бюро адзначыў, што здзелка была "вельмі незвычайнай", што прызнае незвычайнасць здзелкі. У сувязі з гэтым здзелка выклікае падазрэнне ў адмыванні грошай або фінансаванні тэрарызму і павінна быць паведамлена неадкладна. Такім чынам штраф быў накладзены законна.

Увесь суд даступны па гэтай спасылцы.

Меры барацьбы з адмываннем грошай і антытэрарыстычным фінансаваннем ва Украіне

Згаданы вышэй выпадак паказвае, што галандскую даверную кампанію могуць аштрафаваць за здзелкі, якія адбываліся ва Украіне. Такім чынам, галандскі закон можа прымяняцца да арганізацый, якія працуюць у іншых краінах, пакуль існуе сувязь з Нідэрландамі. Нідэрланды рэалізавалі даволі шмат мер для выяўлення і барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Для ўкраінскіх арганізацый, якія хочуць працаваць у Нідэрландах, альбо для ўкраінскіх прадпрымальнікаў, якія хочуць адкрыць бізнес у Нідэрландах, выкананне галандскага заканадаўства можа быць складаным. Часткова гэта звязана з тым, што ва Украіне ёсць розныя спосабы барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму і пакуль не рэалізаваны такія маштабныя меры, як у Галандыі. Аднак барацьба з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму становіцца ўсё больш важнай тэмай ва Украіне. Ужо стала такой актуальнай тэмай, што Савет Еўропы прыняў рашэнне пачаць расследаванне пытання адмывання грошай і фінансавання тэрарызму ва Украіне.

У 2017 годзе Савет Еўропы правёў расследаванне мер барацьбы з адмываннем грошай і антытэрарыстычнага фінансавання ва Украіне. Дадзенае расследаванне праводзіцца спецыяльна прызначаным камітэтам, а менавіта Камітэтам экспертаў па ацэнцы мер барацьбы з адмываннем грошай і фінансаванні тэрарызму (MONEYVAL). Камітэт прадставіў справаздачу аб сваіх выніках у снежні 2017 г. Гэты даклад дае кароткі выклад мер супрацьдзеяння адмыванню грошай і антытэрарыстычнага фінансавання ва Украіне. Ён аналізуе ўзровень выканання 40 рэкамендацый МС "Фінансавыя дзеянні" і ўзровень эфектыўнасці ўкраінскай сістэмы адмывання грошай і антытэрарыстычнага фінансавання. У справаздачы таксама даюцца рэкамендацыі аб магчымасці ўмацавання сістэмы.

Асноўныя высновы расследавання

Камітэт апісаў некалькі ключавых высноў, якія былі выказаны ў ходзе расследавання, якія падводзяцца ніжэй:

  • Карупцыя ўяўляе цэнтральную рызыку ў дачыненні да адмывання грошай ва Украіне. Карупцыя спараджае вялікую колькасць злачынных дзеянняў і падрывае функцыянаванне дзяржаўных інстытутаў і сістэмы крымінальнага правасуддзя. Уладам вядома пра рызыкі, звязаныя з карупцыяй, і праводзяць меры па зніжэнні гэтых рызык. Аднак накіраванасць праваахоўных органаў на карупцыю, звязаную з адмываннем грошай, толькі пачалася.
  • Украіна добра разумее рызыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. Аднак разуменне гэтых рызык можа быць павышана ў некаторых сферах, такіх як трансгранічныя рызыкі, некамерцыйны сектар і юрыдычныя асобы. Украіна мае шырокія нацыянальныя механізмы каардынацыі і выпрацоўкі палітыкі для вырашэння гэтых рызык, якія станоўча адбіваюцца. Фіктыўнае прадпрымальніцтва, ценявая эканоміка і выкарыстанне наяўных грошай па-ранейшаму трэба вырашыць, паколькі яны ўяўляюць вялікую рызыку адмывання грошай.
  • Украінскае падраздзяленне фінансавай разведкі (UFIU) стварае фінансавую выведку высокага парадку. Гэта рэгулярна запускае расследаванні. Праваахоўныя органы таксама шукаюць разведвальную інфармацыю ад УФУ, каб падтрымаць іх расследаванне. Аднак ІТ-сістэма UFIU становіцца састарэлай, і ўзровень штатнага раскладу не ў стане справіцца з вялікай нагрузкай. Тым не менш, Украіна прыняла меры па далейшым павышэнні якасці справаздачнасці.
  • Адмыванне грошай ва Украіне па-ранейшаму разглядаецца як пашырэнне іншых злачынных дзеянняў. Меркавалася, што адмыванне грошай можа быць адпраўлена ў суд толькі пасля папярэдняга судзімасці за прэдыкатыўнае злачынства. Прыгаворы за адмыванне грошай таксама меншыя, чым за асноўныя злачынствы. Улады Украіны нядаўна пачалі прымаць меры для канфіскацыі пэўных сродкаў. Аднак, падобна, гэтыя меры прымяняюцца не паслядоўна.
  • З 2014 года Украіна сканцэнтравана на наступствах міжнароднага тэрарызму. У асноўным гэта адбылося з-за пагрозы Ісламскай дзяржавы (ІС). Фінансавыя расследавання праводзяцца паралельна ўсім расследаванням, звязаным з тэрарызмам. Хоць аспекты эфектыўнай сістэмы прадэманстраваны, прававая база ўсё яшчэ не цалкам адпавядае міжнародным стандартам.
  • Нацыянальны банк Украіны (НБУ) добра разумее рызыкі і ўжывае адэкватны падыход на аснове рызыкі да нагляду за банкамі. Асноўныя намаганні былі зроблены для забеспячэння празрыстасці і зняцця злачынцаў з-пад кантролю банкаў. НБУ прымяніў да банкаў шырокі спектр санкцый. Гэта прывяло да эфектыўнага прымянення прафілактычных мер. Аднак іншыя органы патрабуюць значнага паляпшэння выканання сваіх функцый і прымянення прафілактычных мер.
  • Большасць прыватнага сектара Украіны абапіраецца на Адзіны дзяржаўны рэестр, каб праверыць сапраўднага ўладальніка свайго кліента. Аднак Сакратар не гарантуе, што інфармацыя, якую яму прадастаўляюць юрыдычныя асобы, дакладная і актуальная. Гэта лічыцца матэрыяльным пытаннем.
  • Украіна, як правіла, актыўна аказвае і шукае ўзаемнай прававой дапамогі. Аднак такія пытанні, як грашовыя ўклады, аказваюць уплыў на эфектыўнасць аказанай узаемнай прававой дапамогі. Магчымасць Украіны прадастаўляць дапамогу таксама негатыўна адбіваецца на абмежаванай празрыстасці юрыдычных асоб.

Высновы даклада

На падставе дакладу можна зрабіць выснову, што Украіна сутыкаецца са значнымі рызыкамі адмывання грошай. Карупцыя і незаконная эканамічная дзейнасць - асноўная пагроза адмывання грошай. Грашовы абарот ва Украіне высокі і павялічвае ценявую эканоміку ў Украіне. Гэта ценявая эканоміка стварае значную пагрозу для фінансавай сістэмы і эканамічнай бяспекі краіны. Што тычыцца рызыкі фінансавання тэрарызму, Украіна выкарыстоўваецца ў якасці транзітнай краіны для тых, хто імкнецца далучыцца да баевікоў ІС у Сірыі. Некамэрцыйны сэктар уразлівы да фінансаваньня тэрарызму. Гэты сектар быў злоўжываны для накіравання сродкаў тэрарыстам і тэрарыстычным арганізацыям.

Аднак Украіна прыняла меры па барацьбе з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. У 2014 годзе быў прыняты новы закон аб адмыванні грошай / фінансаванні антытэрарыстычнага закона. Гэты закон абавязвае ўлады праводзіць ацэнку рызыкі з мэтай выяўлення рызык і вызначаць меры па прадухіленні або змякчэнні гэтых рызык. Папраўкі таксама праводзіліся ў Крымінальна-працэсуальны кодэкс і ў Крымінальны кодэкс. Акрамя таго, украінскія ўлады добра разумеюць рызыкі і эфектыўныя ва ўнутранай каардынацыі барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму.

Украіна ўжо зрабіла вялікія крокі для барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Тым не менш, ёсць магчымасць для паляпшэння. Некаторыя недахопы і нявызначанасці захоўваюцца ва ўмовах тэхнічнай адпаведнасці Украіны. Гэтая аснова таксама павінна быць прыведзена ў адпаведнасць з міжнароднымі стандартамі. Акрамя таго, адмыванне грошай павінна разглядацца як асобнае злачынства, а не толькі як пашырэнне асноўнай злачыннай дзейнасці. Гэта прывядзе да большага пераследу і абвінаваўчых прысудаў. Неабходна рэгулярна праводзіць фінансавыя расследаванні, узмацняць аналіз і пісаць артыкуляцыю на рызыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму. Гэтыя дзеянні лічацца прыярытэтнымі для Украіны дзеяннямі ў галіне адмывання грошай і фінансавання тэрарызму.

Увесь справаздачу даступная па гэтай спасылцы.

заключэнне

Адмыванне грошай і фінансаванне тэрарызму ўяўляюць вялікую рызыку для нашага грамадства. Таму гэтыя тэмы разглядаюцца ва ўсім свеце. Нідэрланды ўжо рэалізавалі даволі шмат мер для выяўлення і барацьбы з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Гэтыя меры маюць не толькі важнае значэнне для галандскіх арганізацый, але могуць прымяняцца і да кампаній з трансгранічнымі аперацыямі. Wwft прымяняецца пры наяўнасці спасылкі на Нідэрланды, як гэта паказана ў вышэйзгаданым рашэнні. Для ўстаноў, якія падпадаюць пад дзеянне Wwft, важна ведаць, хто іх кліенты, каб выконваць галандскі закон. Гэта абавязацельства можа распаўсюджвацца і на ўкраінскія арганізацыі. Гэта можа апынуцца складаным, бо Украіна яшчэ не ўвяла такіх маштабных мер барацьбы з адмываннем грошай і антытэрарыстычнага фінансавання, як у Галандыі.

Аднак справаздача MONEYVAL паказвае, што Украіна прадпрымае меры па барацьбе з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму. Украіна шырока разумее рызыкі адмывання грошай і фінансавання тэрарызму, што з'яўляецца важным першым крокам. Тым не менш, заканадаўчая база ўсё яшчэ ўтрымлівае некаторыя недахопы і нявызначанасці, якія неабходна ўрэгуляваць. Шырокае выкарыстанне наяўных грошай ва Украіне і спадарожная буйная ценявая эканоміка ствараюць найбольшую пагрозу для ўкраінскага грамадства. Украіна, безумоўна, адзначыла прагрэс у сваёй палітыцы па барацьбе з адмываннем грошай і фінансаваннем антытэрарызму, але ёсць яшчэ магчымасць для паляпшэння. Прававыя асновы Нідэрландаў і Украіны павольна збліжаюцца, што ў выніку аблегчыць супрацоўніцтва галандскіх і ўкраінскіх бакоў. Да таго часу такім бакам важна ведаць галандскую і ўкраінскую заканадаўчую базу і рэаліі, каб выконваць меры па барацьбе з адмываннем грошай і фінансаваннем тэрарызму.

Law & More