Абавязкі работніка падчас хваробы

Абавязкі работніка падчас хваробы

Супрацоўнікі павінны выконваць пэўныя абавязацельствы, калі яны хварэюць і хварэюць. Хворы супрацоўнік павінен паведаміць пра хваробу, прадаставіць пэўную інфармацыю і выконваць далейшыя правілы. Калі адбываецца прагул, як працадаўца, так і працаўнік маюць правы і абавязкі. У агульных рысах гэта асноўныя абавязкі супрацоўніка:

  • Работнік павінен паведаміць пра хваробу працадаўцу, калі захварэў. Працадаўца павінен пазначыць, якім чынам работнік можа гэта зрабіць. Дамоўленасці аб прагулах звычайна афармляюцца пратаколам прагулаў. Пратакол адсутнасці з'яўляецца часткай палітыкі адсутнасці. У ім указваюцца правілы прагулаў і спосабы справаздачы аб хваробе, рэгістрацыі прагулаў, кантролю за прагуламі і рэінтэграцыі ў выпадку (доўгатэрміновага) прагулаў.
  • Як толькі работніку стане лепш, ён павінен далажыць.
  • Падчас хваробы работнік павінен інфармаваць наймальніка аб ходзе лячэння.
  • Супрацоўнік таксама павінен быць даступны для агляду і адказваць на званок лекара кампаніі. Супрацоўнік абавязаны супрацоўнічаць у рэінтэграцыі.

У некаторых галінах працы можа быць калектыўны дагавор. Яны могуць утрымліваць дамовы аб прагулах. Гэтыя пагадненні з'яўляюцца вядучымі для працадаўцы і работніка.

У перыяд хваробы: праца па аднаўленні і рэінтэграцыі.

І працаўнік, і працадаўца зацікаўлены ў аднаўленні і рэінтэграцыі работніка. Аднаўленне дазваляе супрацоўніку аднавіць сваю працу і не застацца беспрацоўным. Акрамя таго, хвароба можа прывесці да зніжэння даходу. Для працадаўцы хворы работнік азначае недахоп працоўнай сілы і абавязак працягваць выплачваць заробак без усялякіх кампенсацый.

Калі высветліцца, што працаўнік будзе хварэць даўжэй, ён павінен супрацоўнічаць у працэсе рэінтэграцыі. Падчас працэсу рэінтэграцыі на работніка прымяняюцца наступныя абавязкі (раздзел 7:660a Грамадзянскага кодэкса):

  • Супрацоўнік павінен супрацоўнічаць у стварэнні, карэкціроўцы і рэалізацыі плана дзеянняў.
  • Супрацоўнік павінен прыняць прапанову працадаўцы аб выкананні працы, якая кваліфікуецца як прыдатная.
  • Супрацоўнік павінен прыняць разумныя меры, накіраваныя на рэінтэграцыю.
  • Аб сваёй адсутнасці работнік павінен паведаміць у службу аховы працы.

Працэс рэінтэграцыі мае наступныя этапы:

  • Супрацоўнік захварэў. Аб хваробе яны павінны паведаміць наймальніку, аб чым неадкладна (на працягу сямі дзён) паведамляецца ў службу аховы працы.
  • Не да таго, як пройдзе шэсць тыдняў, служба аховы працы ацэньвае, ці ёсць (патэнцыйна) працяглая адсутнасць па хваробе.
  • На працягу шасці тыдняў служба аховы працы дае аналіз праблемы. З дапамогай гэтага аналізу служба аховы здароўя і бяспекі дае інфармацыю аб прагулах, абставінах і магчымасцях рэінтэграцыі.
  • Не да таго, як пройдзе восем тыдняў, працадаўца ўзгадняе з работнікам план дзеянняў.
  • Рэгулярна план мерапрыемстваў абмяркоўваецца паміж працадаўцам і работнікам не радзей аднаго разу ў шэсць тыдняў.
  • Пасля 42 тыдняў у UWV будзе паведамлена аб хваробе супрацоўніка.
  • За гэтым варта ацэнка першага года.
  • Прыкладна праз 88 тыдняў хваробы супрацоўнік атрымае ліст ад UWV з дадатковай інфармацыяй аб падачы заяўкі на льготы WIA.
  • Пасля 91 тыдня варта канчатковая ацэнка, якая апісвае стан рэінтэграцыі.
  • Не пазней, чым за 11 тыдняў да пачатку выплаты льготы WIA, супрацоўнік падае заяўку на льготу WIA, патрабуючы справаздачу аб рэінтэграцыі.
  • Праз два гады далейшая выплата заработнай платы спыняецца, і супрацоўнік можа атрымліваць ільготы WIA. У прынцыпе, абавязак наймальніка працягваць выплату заработнай платы заканчваецца пасля двух гадоў хваробы (104 тыдні). Затым супрацоўнік можа мець права на льготы WIA.

Працягваецца выплата ў выпадку хваробы

Працадаўца павінен працягваць выплачваць хвораму работніку з пастаянным або часовым кантрактам не менш за 70% апошняга заробку і адпускныя. Ці ёсць у працоўным дагаворы або калектыўным дагаворы большы працэнт? Тады працадаўца павінен выконваць. Працягласць бесперапыннай выплаты залежыць ад часовага або пастаяннага кантракту, максімум 104 тыдні.

Правілы падчас канікул

Супрацоўнік, які захварэў, налічвае столькі адпачынкаў, колькі і работнік, які не хварэе і можа ўзяць адпачынак падчас хваробы. Для гэтага, аднак, работнік павінен атрымаць дазвол у наймальніка. Гэта не так проста ацаніць самому. Такім чынам, працадаўца можа звярнуцца па кансультацыю да лекара кампаніі. Лекар кампаніі можа вызначыць, наколькі гэты адпачынак спрыяе здароўю хворага супрацоўніка. Затым працадаўца вырашае, часткова грунтуючыся на гэтай рэкамендацыі, ці можа хворы работнік пайсці ў адпачынак. Супрацоўнік захварэў у адпачынак? Правілы таксама дзейнічаюць тады. Нават падчас водпуску работнік абавязаны паведаміць пра хваробу. Працадаўца можа неадкладна пачаць кансультацыі па прагулах, калі працаўнік знаходзіцца ў Нідэрландах. Супрацоўнік за мяжой хворы? Затым яны павінны паведаміць пра хваробу на працягу 24 гадзін. Супрацоўнік таксама павінен заставацца даступным. Дамовіцеся пра гэта загадзя.

Што рабіць, калі супрацоўнік не выконвае?

Часам хворы супрацоўнік не выконвае заключаныя дамоўленасці і таму недастаткова супрацоўнічае ў іх рэінтэграцыі. Напрыклад, калі супрацоўнік знаходзіцца за мяжой і некалькі разоў не з'явіўся на прыём да ўрача сваёй кампаніі або адмаўляецца выконваць адпаведную працу. У выніку наймальніку пагражае спагнанне з боку UWV, а менавіта працяг выплаты заробку падчас хваробы да трэцяга года. У гэтым выпадку працадаўца можа прыняць меры. Парада заключаецца ў тым, каб пачаць размову з супрацоўнікам і выразна заявіць, што яны павінны супрацоўнічаць у рэінтэграцыі. Калі гэта не дапамагае, працадаўца можа прыняць рашэнне аб прыпыненні заработнай платы або яе замарожванні. Працадаўца паведамляе аб гэтым, дасылаючы работніку заказны ліст. Толькі пасля гэтага мера можа быць рэалізавана.

У чым розніца паміж замарожваннем заработнай платы і яе прыпыненнем?

Каб прымусіць працаўніка пайсці на супрацоўніцтва, у наймальніка ёсць два варыянты: прыпыніць або спыніць выплату заробку цалкам або часткова. Адносна права на заработную плату варта адрозніваць рэінтэграцыя і кантрольныя абавязкі. Невыкананне абавязацельстваў па рэінтэграцыі (адмова ад адпаведнай працы, перашкода або затрымка аднаўлення, адмова ад супрацоўніцтва ў складанні, ацэнцы або карэкціроўцы плана дзеянняў) можа прывесці да замарожвання заработнай платы. Працадаўца не абавязаны працягваць выплачваць заработную плату за перыяд, калі работнік не выконвае свае абавязкі, нават калі работнік пазней выконвае свае абавязкі (арт. 7:629-3 BW). Таксама не існуе права на аплату працы, калі работнік не прызнаны (або не быў) непрыдатным да працы. Аднак выкажам здагадку, што супрацоўнік не выконвае патрабаванні маніторынгу (не з'яўляючыся ў кабінет урача кампаніі, недаступны ў прызначаны час або адмаўляецца даць інфармацыю ўрачу кампаніі). У такім выпадку працадаўца можа прыпыніць выплату заработнай платы. У гэтым выпадку работніку ўсё роўна будзе выплачвацца поўная зарплата, калі ён выконвае патрабаванні кантролю. Пры замарожванні заработнай платы права работніка на аплату працы губляецца. Работнік зноў атрымлівае заработную плату толькі ў той момант, калі ён выконвае свае абавязацельствы. Пры прыпыненні заработнай платы работнік захоўвае права на заработную плату. Толькі яго выплата часова спыняецца, пакуль ён зноў не выканае свае абавязацельствы. На практыцы прыпыненне заработнай платы з'яўляецца найбольш часта выкарыстоўваным сродкам ціску.

Рознасць меркаванняў 

Працадаўца можа не пагадзіцца, калі ўрач кампаніі палічыць, што супрацоўнік (больш) не хворы. Калі супрацоўнік не згодны, можна запытаць экспертызу ў незалежнай установе.

Супрацоўнік выклікае хворы пасля канфлікту.

Могуць узнікнуць сітуацыі, калі працадаўца і работнік разыходзяцца ў тым, калі можна аднавіць працу (часткова). У выніку прагул можа прывесці да канфлікту. Наадварот, канфлікт на працоўным месцы таксама можа стаць падставай для выкліку хворага. Ці паведамляе супрацоўнік, што захварэў пасля сутычкі або рознагалоссяў на працоўным месцы? Калі так, папрасіце лекара кампаніі ацаніць, ці непрыдатны супрацоўнік да працы. Лекар кампаніі можа прапанаваць адпачыць у залежнасці ад сітуацыі і скаргаў на здароўе. У гэты перыяд могуць быць зроблены спробы, магчыма, праз пасярэдніцтва, вырашыць канфлікт. Працадаўца і работнік не згодныя, і ці ёсць жаданне скасаваць кантракт з работнікам? Затым звычайна ідзе размова аб пагадненні аб скасаванні. Гэта не ўдала? Тады наймальнік звернецца ў раённы суд з просьбай скасаваць кантракт з работнікам. Тут вельмі важна, каб на супрацоўніка была створана дакладная карта аб прагулах.

Супрацоўнік мае права на пераходную дапамогу (кампенсацыю пры звальненні) як у пагадненні аб звальненні, так і ў скасаванні праз раённы суд.

Бланк бальнічнага па часовым кантракце

Ці хварэе работнік пасля заканчэння працоўнага дагавора? Тады працадаўца больш не павінен плаціць ім заробак. Затым супрацоўнік сыходзіць незадаволены. Працадаўца павінен паведаміць аб хваробе работніка ў UWV у апошні працоўны дзень. Затым работнік атрымлівае дапамогу па хваробе ад UWV.

Парады па прагулах

Непрацаздольнасць з-за хваробы часта выклікае шмат клопатаў. У такім выпадку важна быць напагатове. Якія правы і абавязкі прымяняюцца, а якія яшчэ магчымыя, а якія больш немагчымыя? У вас ёсць пытанне аб бальнічным і вы хочаце атрымаць параду? Тады звяжыцеся з намі. Наш працоўныя юрысты будзем рады вам дапамагчы!

Law & More